Tuesday, January 14, 2014

Kota Bharu-Bukit Mertajam.... Awesome!

Salam readers! Baru beberapa hari aku duduk rumah, lepas settle segala bagai di kota bharu, dgn thesisnya, dgn rumah sewanya, dgn dugaannya, dgn Lecturernyer..haish..macam2...memang kali ni aku nk dok rumah utk rehatkan minda dan rehatkan otak... malas nak fikir pasal keje lagi walaupun aku patutnya dh fikir dah ape koje aku nak apply ni...

Ramai mmber yang dah kalut mencari koje sedangkan aku still nak honeymoon... aku apply jugak ckit2..tunggu rezeki (ingt rezeki dtg bergolek ke?)

Banyak lak aku membebel..arini aku just nak kongsi pengalaman aku ride motor dari Kota Bharu ke Penang..aku just boleh ckap AWESOME!! sebab tak semua org leh buat mcm mana aku buat (astagfirulullahalazim riaknyer ko) 

Aku pada mulanya was-was jugak nak balik naik motor..dh la sorang2...jadi pape mmg aku sorang2 je lah...serius awal pagi aku bgun dlm kul 5 pagi aku duduk dlm bilik fikir nak ride ke tak balik penang haritu..lps solat subuh, mmg tekad nekad dan iltizam aku trus start moto, kemas barang2 truskan niat gila aku tu.

My mum tak tahu pun aku balik naik moto (takut kene bising) aku tawakal je lah sepanjang perjalanan... aku guna laluan Rantau panjang (atas nasihat budak rumah aku) utk balik ke penang. Seriously aku tak tahu langsung jalan nk balik penang cuma aku ada la buat homework ckit tgok google maps, yang lain aku main ikut rasa hati jer.

Tapi mmg best..sepanjang perjalanan sejuk jer...(almaklumlah awal pagi) tp yg paling best masa nk mendaki banjaran Titiwangsa tu..kabus tak tebal sgt tapi rasa mcm diri tu mcm kat cameron highland la plak. Udara nyaman jer..tapi aku risau jugak takut2 Gajah melintas. Elok aku kona (corner) kat area Grik tu tetiba 'BENDA' tu melintas jalan, tak ke nahas aku. Tp Alhamdulillah tak de lak aku nmpak sepanjang perjalanan.

Tapi ni satu pengalaman yang tak dapat aku lupakan la dlm hidup aku..Ride sorang2, Kota Bharu ke Penang, tanpa peralatan utk back up (yang ada hnya tong minyak) dan bnda ni aku leh cerita utk cucu-cucu aku nnt...hahahahahahahaha

Adios!!

 Tasik Banding...
Kat Hentian Titiwangsa...

No comments: