Monday, August 29, 2011

Salam Merdeka Raya!

Assalamualaikum..salam aidilfitri dan salam merdeka kepada semua pembaca blog aku. Buat pertama kalinya aku dapat berasa raya dan menyambut hari kemerdekaan serentak! jarang2 berlaku kan?? Yang aku ingt dulu kita pernah ada 'Kongsi Raya' bila Gong xi Fa cai bertembung dgn raya aidilfitri..dan jgk 'DeepaRaya' dimana raya Deepavali bertembung raya Aidilfitri.. =) Satu Malaysia kan??

Bila sebut pasal raya, ramai orang berkobar2 nak terus beribadah dan terus menunaikan segala suruhan-Nya...sebut pasal merdeka lak ramai org berkobar2 nak menunjukkan semangat kemerdekaan! agak bagus disitu! =) saye bangga jadi Anak Malaysia..Malaysia sudah 54 tahun bebas dari belenggu penjajahan. Kita patutnya bersyukur kerana kita bebas dh lama dah..tak macam negara2 terpinggir yang lain yang masih dijajah..



Bila tgok satu kenyataan akhbar dimana tertulis 'Mat Sabu Hina Pejuang' aku terasa mcm nak meluahkan pendapat aku..huuu..ini pendapat ikhlas dari aku je yer.. dalam artikel terbabit tertulis dimana beliau membuat satu ceramah di kawasan Tasek Gelugor (tempat aku lak tu) dgn mmberi satu kenyataan bahawa beliau menganggap pengganas Komunis yang telah membunuh anggota keselamatan dalam kejadian di Bukit Kepong sebagai Hero sebenar. Ramai yang komen bahawa beliau buta sejarah,bagi aku aku setuju.Mmg buta sejarah la kalau dia kata komunis sebenarnya yang menjadi hero dalam memperjuangkan kemerdekaan Malaysia. Mungkin beliau telah lahir pada masa itu, dan aku lahir pada zaman setelah merdeka, tak kan dia tak tau mcm mana org dulu hidup dengan pengganas komunis?? ataupun hanya mainan politik?? politik2 jgk..tapi jgn lah smpai nak menjual nama negara! (geram sungguh aku) 

Aku tak nak la komen panjang2..jap lagi aku lak yang kena saman..heee...kenyataan diatas hanya lah pendapat ikhlas..jgn saman saya =)

Papepun saye nak mengucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN DAN SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN YANG KE-54!



No comments: