Tuesday, October 19, 2010

Kenapa saya pilih LIVERPOOL ??

Pada hari ahad yang lalu,aku buat kali kedua dalam sejarah pegi tgok bola kat depan matrik (dulu ade la pegi sekali time liverpool vs MU...liverpool menang k time tu 3-2) dgn member aku si wan spek (spek tu cermin mata,saja nak bagitau). Aku dgn harapan liverpool leh menang dgn Everton malam tu. Alih-alih kalah!! 

2-0

kecewa gila time tu,dah la dgn semangat pakai baju kaler(colour) merah sebab sokong liverpool.
tapi tak pe..aku still sokong liverpool,aku tak sokong team lain lah. wink3! =)

KENAPA SOKONG LIVERPOOL??

Dulu aku tak minat tgok bola ni,pemain bola pun aku tak kenal. Orang bercrita pasal bola depan aku,aku buat2 mcm tahu jer..sebenarnya aku tak tau pun..hehehe..

Aku start minat dgn liverpool ni time aku form4. Time tu liverpool tgh naik bai. Aku tgok liverpool punya game time tu mmg best ah! Mase tu pemain yg aku ingat adalah John Arne Riise. Dia defend dalam liverpool.Dia main best, kalau dapat bola kat dia,dia tak tunggu dah aih,dia rembat mcm nak mati! hahaha..itu baru best..

ni la John Arne Riise

Lagi satu peristiwa yg membuat aku tetiba minat dgn liverpool ni adalah berkenaan dgn member pompuan sekolah aku dulu. Ape ntah name dia, aku tak ingat tapi dia pernah ckap kat aku mcm neh ' Lelaki tak kan dianggap lelaki kalau tak minat bola' ..ayat kurang ajar sungguh...aku tanya dia ' Yang hang minat sgt bola pasai pa? apa ada kat Liverpool yg smpai beg,sapu tangan, semua Liverpool??' dia jawab selamba 'Aku suka Xavi Alonso..dia hensem..' Bek tak yah minat liverpool kalau setakat tgok player dia hensem! huh! 
ni xavi alonso..hensem ker??

Tapi kenapa aku pilih liverpool jgk?? sebabnya start daripada aritu aku dah mulai amik taw pasal liverpool,player dia,coach dia...huhuhu..lama2 jadi minat la plak..huhuhu..

Papepun aku still setia dgn Liverpool walau dimana saya berada..hahahaha..saya juga setia pada cinta saya (Luv u CikTom) wink3! =)


ni la cik tom kesayangan saya..hik3

p/s: byk benda liverpool kena improve untuk maju pada musim2 akan datang..

No comments: