Sunday, September 19, 2010

SuKa SuKi Di AidiLfitri

Assalamualaikum....heee...pejam celik pejam celik dah berapa syawal dah hari ni...huuu...raya tahun ini agak meriah juga walaupun tak semua yang balik ke rumah tok ayah. Raya pertama aku dgn family aku jer yang beraya dengan tok ayah aku..huu..tapi ramai la plak yang bertandang ke rumah tok aku aritu..sedara mara belah mane ntah aku bukan kenal sgt..kih3..

Raya pertama

Hmmm..raya pertama aku tak pi mana2 pun sebab ari tu ari jumaat,lepas sembahyang raya aku beraya depan TV jer...hehehe..aku layan cite ape ntah time tu..lepas sembahyang jumaat aku mati kutu,tak tau nak wat pa..mmber aku ada ajak gi rumah diaorang wat makan2 ckit..aku dah ondaway gi umah mmber aku aizat,tetiba dia kol "oi mal! aku kat kampung neh!! rumah aku tak dak sapa!" aku dgn kecewanya membuat putaran U untuk pulang ke rumah ku..tetiba msg masuk ke no celcom aku dia tulis : salam...jemput datang ke rumah,ada wat makan2...from juhara. aku pun trus ke rumah diye tetapi......LAKSA!!!
Ya Allah...aku muak giler makan laksa beb..huuu..aku mmg jenis tak makan laksa tapi dh datang rumah org terpaksa makan la jgk..huuu..

Raya Kedua

raya kedua aku dapat jemputan makan2 jugak kat rumah member aku iaitu Aedy Asmadi dan Faris.Aku cakap dalam hati 'kalau dua umah ni wat laksa tobat aku tak pi..' aku ke rumah aizat dulu katanya nak join pegi dgn aku sekali..aku pun pegi rumah aizat,tunggu lak si Alip..adeh..menunggu la plak..setelah hampir setengah jam menunggu baru kami bergerak ke rumah Aedy..aku harap tak de la laksa...dan......
YES!! bukan laksa!! huhuhu..mee kari bai...aku sental sungguh2 kat umah member aku tu..aku tak kisah family dia dah,dgn muka tak malu aku tambah 3 kali!! huhuhu...Sedapnya...

Raya Ketiga

Raya ketiga aku tak pi memane...dok umah dah pi umah tok aku jer la..adeh sebenarnya aku dah lupa aku wat pa raya ketiga...

Raya Keempat

raya keempat aku gi umah tok aku jgk coz pakjang dgn paktam aku nak balik aritu...meriah la ckit rumah tok aku dgn sora budak2 bising..hehehe..tok aku rimas budak2 ramai dalam rumah,mula la dia pening kpala...hehehe.."That My GrandPa"

Raya Kelima

haaaa...arini yang aku tunggu2...huhuhu..paktam and maktam aku nak masak special arini! and pakndak aku lak nak wat AYAM dan IKAN PERCIK!!...peerrrgghh...mmg aku tak leh tinggal la beb...paktam aku beli 4 ekor ayam dan 10 ekor ikan ape ntah untuk dipanggang..Weeee~~

ni antara bahan2 untuk buat ayam dan ikan percik...mmg memercik2 lah!!! huhuhu


ni la pakndak aku...diye ni dulu chef kat sebuah restoran besar mase dia muda2 dulu...tgok la dia panggang ayam tu,ada gaya beb....


tgok!! ada selera tak?? huhuhuiiii


alamak...terpaksa panggang balik coz ade bahagian yg tak masak..huhuhu...tgok isi dalam tu still merah lagi...


haaaa...ini bukan ayam golek yer...tapi ni paktam aku yang tergolek..hahahaha...orang jenuh berkipas kat luar panggang ayam dia tido kat dalam..hehehe...tapi dia yang pi pasar beli ayam2 tu..thanks to MY PAKTAM and  MAKTAM!!



  • ckup la kot wat setakat neh...nak cite smpai raya ke sepuluh jenuh la kan?? k kalau ade mase aku update lagi..thanks to all!! papai...

No comments: